Projekt "Rozwój innowacyjnych e-usług dla transformacji cyfrowej podmiotów jednostek samorządu terytorialnego"
Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów wraz z XIV Liceum Ogólnokształcącym oraz Szkołą Podstawową nr 5 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku przy współpracy z EdtechHub Akcelerator realizuje projekt „Rozwój innowacyjnych e-usług dla transformacji cyfrowej podmiotów jednostek samorządu terytorialnego”, dofinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z Funduszy Europejskich, w ramach Działania 3.3 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa – „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych”.
Rozwiązaniem wyzwania będzie stworzenie cyfrowej platformy w formie aplikacji webowej do zarządzania procesem onboardingowym. Platforma przeznaczona będzie dla instytucji funkcjonujących w systemie edukacji:
- K 12 - szkół podstawowych, ponadpodstawowych,
- Szkół policealnych,
- Uczelni wyższych,
- Jednostek badawczo rozwojowych,
- Parków Naukowo technologicznych,
- Instytucji zatrudniających naukowców.
Rozwiązanie będzie dostępne poprzez przeglądarkę WWW, a także w postaci aplikacji mobilnej.
CELE PROJEKTU:
Cel I: wsparcie procesów onboardingowych w szkołach
- Elastyczny i dobrze zaprojektowany zautomatyzowany system onboardingu może zmniejszyć obciążenie administracyjne związane z zatrudnianiem nowych nauczycieli.
- Automatyzacja procesu adaptacji oszczędzająca czas i pieniądze. Dzięki automatyzacji wysyłania i zbierania formularzy w formacie cyfrowym oraz eliminacji kosztownych błędów ludzkich, systemy onboardingowe mogą usprawnić proces rekrutacji.
- Integracja procesów onboardingowych.
- Zarządzanie wydajnością – łączenie nowych nauczycieli z interaktywnymi procesami oceny wydajności i planami szkoleń, a także cennymi informacjami zwrotnymi i możliwościami coachingu.
- Nawiązywanie kontaktów — zapewnienie nowym nauczycielom, rodzicom i uczniom dostępu do narzędzi społecznościowych, które pomogą im łączyć się, angażować, budować relacje i współpracować z rówieśnikami i liderami.
- Poprawa wyników uczniów.
- System onboardingu ma na celu eliminację stresu pochodzącego z różnych źródeł: stres związany z biurokracją (kompletność dokumentów) – system ułatwi dostęp do formularzy i zapisów (na wyciągnięcie ręki); z nowym otoczeniem, miejscem, społecznością, kulturą – moduł integracyjny.
- Korzyści nie ograniczają się tylko do nowych uczniów i nauczycieli. Program onboardingu może być również dostosowany do wspierania doświadczonych nauczycieli przechodzących do nowej szkoły lub powracających po dłuższym okresie urlopu, zderzających się z nowymi formami nauczania (np. nauczanie zdalne etc.).
- Rozwój i zatrzymanie utalentowanych nauczycieli w okręgach szkolnych.
- W perspektywie długoterminowej: poprawienie prestiżu zawodu nauczyciela.
Cel II: optymalizacja czasu pracy nauczycieli
Dzięki odpowiednim narzędziom nauczyciele mogą odzyskać do 30% swojego czasu, aby skupić się na swoich uczniach, poprawić ich efektywność i jakość nauczania. Platforma, poza funkcjonalnościami związanymi z procesami onboardingowymi, ma także inne cele:
- zautomatyzowanie obowiązków administracyjnych,
- poprawienie wydajności i elastyczności czasu pracy nauczyciela,
- poprawienie wyników uczniów i satysfakcji nauczycieli.
Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów przystąpił do projektu na mocy podpisanej w dniu 07 marca 2022 umowy o współpracy z EDTECHHUB Akcelerator Sp. z o.o. w Warszawie. Przedstawicielami realizaji umowy są ze strony EDTECHHUB Akcelerator Sp. z o.o. Pan dr Ireneusz Tomczak - Prezes Zarządu, natomiast ze strony Wydziału Pan prof. dr hab. inż. Sebastian Mróz - Kierownik ds. rozwoju.